Zwaar werk!

Werken in de horeca is niet alleen leuk, maar ook zwaar. Je moet altijd beleefd en vriendelijk blijven. Ook al ben je in een slecht humeur straal dat niet uit en blijf ten alle tijden lachen. Want in de horeca draait het ten slot om tevreden klanten.  Je moet altijd zorgen voor een snelle bediening als mensen te lang moeten wachten op hun drankje of op hun rekening worden mensen vaak wat geïrriteerd en dat is voor zowel jouzelf als voor de klant niet prettig. Plan daarom altijd goed je tijd in en stel prioriteiten. Zodra er nieuwe gasten komen laat je zien dat je ze hebt opgemerkt. Maak direct de tafeltjes schoon als deze vrij zijn gekomen en ruim de spullen op. Zo ziet het er weer net en fris uit zodat de volgende klant direct kan gaan zitten. Het is handig als de kaart goed uit je hoofd kent, zo weet je welk drankje het best bij een gerecht past. door het maken van combinaties verkoop je meer en makkelijker.

Representatieve look

Er representatief uitzien is cruciaal. Het is belangrijk dat je er verzorgd uitziet voor de klant. Het is de bedoeling dat het hele team de zelfde look heeft, daarom zorgen horeca bedrijven ervoor om bedrijfskleding aan te schaffen. Zo weten klanten wie ze moeten aanspreken. Welke kleding past bij jouw horeca bedrijf past ligt aan of u een echt sterrenrestaurant heeft of een gewone eetgelegenheid. Een gewoon simpel shirt met een pantalon of een bloesje met een net colbertje. je creëert zelf de look van je team. Bedruk je bedrijfskleding om deze nog leuker en opvallender te maken en zet de naam van je eigen vestiging erop. Erg belangrijk is het comfort-level van uw personeel. Als zij zich prettig voelen in uw bedrijfskleding, stralen ze dat ook uit.

Reageer

^